Delsjöns kanotcentral

Föreningen

Näsets Paddlarklubb är en ideell förening med verksamhet vid Delsjön och Näset i Göteborg. Vi paddlar vanliga kajaker och K2/K4 på Delsjön och havskajaker med bas på Smithska Udden. Vid Delsjön ligger vår klubbstuga med kajakhallar, omklädningsrum med dusch och bastu samt gym och även kök med matsal.

Våra medlemmar innefattar såväl ungdomar som masterspaddlare liksom motionärer och tävlingspaddlare. Totalt är vi ca 300 medlemmar. Vi har ett stort utbud av klubbkajaker som är tillgängliga för medlemmar och vi erbjuder även ett flertal kurser, i första hand för de som har liten eller ingen tidigare vana att paddla.

På Delsjön bedriver klubben motions- eller ungdomsträning de flesta dagar i veckan. Havskajakpaddling sker under säsong nära Smithska udden. Klubben ordnar också ett flertal havskajakturer med övernattning varje år.